Charter voor klantvriendelijkheid

Essent.be heeft in 2011 het Charter voor klantvriendelijkheid ondertekend (inwerkingtreding op 1 januari 2012). Wat ervoor zorgt dat wij alle redelijke middelen inzetten ter verbetering van onze interne procedures voor registratie, traceerbaarheid en behandeling van vragen en klanten van consumenten. 

Bekijk hier het charter voor klantvriendelijkheid

 

Consumentenakkoord

In 2017 ondertekende essent.be het vernieuwde consumentenakkoord, een mooie volgende stap in de bescherming van de consument op de energiemarkt. Wij verbinden ons ertoe dit consumentenakkoord strikt na te leven.

Consumentenakkoord 2017

 

innogy gedragscode

Essent.be onderschrijft, als onderdeel van de innogy groep, de innogy gedragscode. Deze bevat de principes waar we als organisatie voor staan en definieert de doelstellingen van innogy. Ze zijn gericht op eigen verantwoordelijkheid, oprechtheid, loyaliteit en respect tegenover mens en milieu.

innogy gedragscode

Wij behoren tot de internationale groep innogy. Actuele informatie over de innogy groep is enkel beschikbaar op deze website